مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:522022-08-23دانش

فارس من| چرا مصوبه جدید کنکور اجرا می شود؟


تعدادی از داوطلبان کنکور به مصوبه جدید آزمون سراسری انتقاداتی وارد کردند؛ بهتر است بدانیم چرا مصوبه جدید کنکور سراسری اجرا می شود؟ - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ شورایعالی انقلاب فرهنگی برای کنکور سراسری در سال های آینده مصوبه جدیدی تصویب کرده است که براین اساس سوابق تحصیلی در کنکور نقش اساسی دارد به طوریکه در آزمون سال های 1402 و 1403 سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تاثیر قطعی 40 درصد محاسبه و در کنکور سال 1404 معدل سال یازدهم نیز در نظر گرفته می شود، در کنکور سال 1405 سوابق تحصیلی سال دهم هم مدنظر قرار می گیرد.

همچنین براساس مصوبه جدید کنکور سراسری، دروس عمومی از کنکور حذف شده و کنکور 2 بار در سال برگزار می شود، نتایج هر آزمون هم تا 2 سال اعتبار دارد.

از آنجا که کنکور در کشور ما پدیده ای مهم و سرنوشت ساز برای جوانان تلقی می شود، تغییر و تحولات در نحوه برگزاری و پذیرش آن نیز برای جوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوریکه جوانان کشورمان نسبت به کوچکترین تغییر در برگزاری کنکور هم واکنش نشان می دهند.

  * انتقاد تعدادی از داوطلبان به تغییرات جدید به گفته مسوولان، تغییرات جدید با هدف ایجاد عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور می گوید: سازمان سنجش یک سازمان مجری است و مصوبات ابلاغ شده را اجرا می کند، اما تصویب طرح ها به س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| چرا مصوبه جدید کنکور اجرا می شود؟

فارس من| چرا مصوبه جدید کنکور اجرا می شود؟